پادکست از دو واژه آی پاد و برادکستینگ تشکیل شده است. به طور کل می توان پادکست را به رادیو اینترنتی و یا به طور کلی رادیو تشبیه کرد که می تواند اطلاعاتی را به کاربر تحویل دهد. اما در بین این دو کمی تفاوت وجود دارد. در پادکست شما در هر زمانی و هر مکانی و با هر وسیله ای می توانید به اطلاعات صوتی همچون کتاب صوتی دسترسی داشته باشید و اطلاعات می توانند به صورت طبقه بندی شده و قابل دسترس بر روی یک فضای مجازی همچون وب سایت، شبکه های اجتماعی و … قرار داشته باشند. در رادیو، نوع پخش به صورت خودکار می باشد و شما قادر به طبقه بندی اطلاعات نیستید و نمی توانید ترتیب پخش یا موضوع پخش را مشخص کنید.
امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی
آی آر سوشال ، نیاز به انواع جدید اطلاعات نسبت به اطلاعات و محتوای متنی حس می شود و آن چیزی نیست جز محتوای صوتی و تصویری همانند پادکست و کتاب صوتی و تیزر و موشن گرافیک. قطعا انسان با ۱ دقیقه فیلم یا صوت به مراتب به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا می کند در حالیکه در ۱ دقیقه تنها می تواند بخشی از یک متن کوتاه را مطالعه کند. علاوه بر این انسان ها به صورت ذاتی دارای چند حس مهم همچون بینایی و شنوایی هستند و به همین خاطر از بدو تولد، از شنیدن و دیدن لذت می برند و ارائه محتوا با این اشکال می تواند بسیار به انسان در رسیدن به اطلاعات موردنیاز خود در شکلی قابل قبول کمک کند.
مزایای استفاده از پادکست ها را می توانید در بخش تولید کتاب صوتی و پادکست به تفصیل مطالعه فرمایید و حتی در صورت نیاز، برای ساخت و تولید کتاب صوتی و پادکست با هزینه و تعرفه بسیار پایین و ارزان سفارش ثبت نمایید. تمامی اعضای تیم محتوای آی آر سوشال تا پایان پروژه قدرتمندتر از همیشه در کنار شما هستند.
ایک (like) در لغت به معنای پسندیدن میباشد. در واقع وقتی میگوییم پستمان لایک نمیخورد، یعنی پستمان پسندیده نشده است. حال باید ببینیم که دلیل پسندیده نشدن پستها چیست.
پستها را معمولا به دو بخش شخصی و غیرشخصی (تجاری) تقسیم بندی میکنیم و اغلب اوقات پستهای شخصی لایک بسیار بیشتری از پستهای تجاری میگیرند. بسیاری از ما ممکن است در حین چک کردن اینستاگراممان تصاویری از جمع خانوادگی دوستانمان را در پیجشان ببینیم و لایک کنیم و حتی تصاویر شخصی آنها را، در حالیکه ممکن است حتی آن تصاویر را نپسندیم. عکس این مورد نیز صادق است و معمولا تصاویری که جنبه تبلیغاتی دارند یا معرفی محصولی در پیجی فروشگاهی هستند، با وجود کاربردی بودن آن پست لایک نمیزنیم. این موارد بیشتر باید در جنبههای رفتارشناسی ماجرا بررسی گردند.
به عنوان مثال، شخصی دارای ۵۰۰ فالوور یا دنبالکننده است که از این بین چیزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفرشان لایک میزنند. یعنی چیزی حدود ۶۰ الی ۸۰ درصد کل فالوورها. آیا همه آن فالوورها، پستهای پیج را پسندیدهاند؟ پاسخ روشن است، خیر. و همینطور پیجی فروشگاهی با ۱۵ هزار فالوور را در نظر بگیرید که میانگین تعداد لایک پستهای آن ۱۰۰ میباشد. یعنی تنها کمتر از یک درصد فالوورها پست را پسندیده و لایک کردهاند که قطعاً اینطور نیست.
اما بهتر است توسط
آی آر سوشال به سراغ علت برویم و طبق تجربیات، دلیل این همه اختلاف فاحش را بیان کنیم.
متاسفانه خوب یا بد، زشت یا زیبا باید بگوییم که اغلب ما در شبکههای اجتماعی به صورت قرضی عمل میکنیم. یعنی هر کسی ما را فالو کند، او را فالو خواهیم کرد، هرکسی ما را آنفالو کند، با ارسال حجم زیادی از ناسزاها در دایرکت، او را آنفالو خواهیم کرد. هرکسی ما را لایک کند او را لایک خواهیم کرد و چون در پیجهای شخصی این داد و ستد ها اغلب وجود دارد، لایکها و بازخوردهای ظاهرا خوب اما در عمل بی ارزش نیز وجود خواهند داشت. به عنوان نمونه، چه دلیلی دارد تصویری از صحنه غذا خوردن دوستانمان را لایک کنیم؟ چه چیزی از این صحنه را پسندیدهایم؟ همه این موارد ریشه در فرهنگ دارد و چیزی نیست که بتوان یک شبه آن را حل کرد. لایک میزنیم تا لایک شویم و این تراژدی همچنان ادامه دارد. ما میخواهیم با لایک به دیگری ارزش بدهیم و به دنبال آن با لایک شدنمان توسط همان شخص برای خود ارزش کسب کنیم، یک ارزش شدیداً کاذب؛
درباره این سایت